معرفي کتاب مرد گمشده اثر جين هارپر

جمعه 19 ارديبهشت 1399
13:06
برای تنهاییهام

رمان مرد گمشده اثر جين هارپر رماني است هيجاني و با داستاني رازآلود که داستان سه برادر را که جسد يکي‌شان به تازگي پيدا شده است، روايت مي‌‌کند. جين هارپر نويسنده‌اي استراليايي است که پيش‌ از‌ اين کتاب‌هاي خشکسالي و نيروي طبيعت به قلم او منتشر شده‌ ‌اند. رمان خشکسالي توانست عنوان بهترين رمان جنايي سال ???? را به انتخاب آمازون از آن خود کند و رمان مرد گمشده نيز که در سال ???? روانه‌ي بازار شد توانست جايزه‌ي بهترين رمان جنايي را به انتخاب گودريدز به خود اختصاص دهد.

برگردان فارسي رمان مرد گمشده اثر جين‌ هارپر به ترجمه‌ي ميثم فرجي و از انتشارات سنگ در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته است. در ادامه، درباره‌ي اين اثر جين هارپر بيشتر مي‌خوانيم.

مرگ مشکوک برادر

داستان در يکي از مناطق دورافتاده، گرم و خشک استراليا اتفاق مي‌افتد. بدن بي‌جان جوانک محبوب محلي، کمرون برايت، پوشيده از کثافت و خشک ? مايل دور از جايي که اتوموبيل او پارک است پيدا مي‌شود؛ تنها دليلي که براي مرگ او به ذهن محلي‌ها مي‌رسد آن است که کمرون دست به خودکشي زده است. مرگ کمرون چندان تعجب کسي را بر نمي‌انگيزد؛ پيش از اين ديگران در صحرا دست به کارهاي عجيب و غريب‌تري هم زده‌اند. اين حرف‌ها اما برادر بزرگ‌تر کمرون، نيتن را قانع نمي‌کند. خيلي چيزها با هم همخواني ندارند و حتي تکه‌اي مدفون از گذشته‌ي کمرون بازگشته و او را تعقيب مي‌کند.

داستاني جنايي درباره‌ي خانواده

درنتيجه‌ي تمام اين اتفاقات، داستاني شکل مي‌گيرد احساسي و شخصيت محور که حول موضوع آزار و خانواده مي‌گردد. نيتن بايستي خاطرات کودکي آشفته‌اش را زيرورو کند و به ياد بياورد که بزرگ شدن با پدري شياد چگونه است تا بتواند پي ببرد که چه بر سر برادرش، کمرون، آمده است.

رمان مرد گمشده اثر جين هارپر تنها رماني جنايي نيست؛ در قلب اين رمان داستاني است درباره‌ي خانواده، تنهايي، فرصت‌هاي دوباره و بخشش. اين رمان مجموعه‌اي است از وفاداري‌ها و اختلافاتي که ميان اعضاي خانواده برايت جريان دارد و خواننده را مجذوب خود مي‌کند.

پايان قابل پيش‌بيني، مشخصه‌ي تمام داستان‌هاي جنايي

مرد گمشده اثري جنايي است و مانند بيشتر آثار جنايي، مخاطب مي‌تواند حدس بزند که داستان قرار است به کدام سو برود اما اين موضوع از لذت اين داستان حتي ذره‌اي نمي‌کاهد. آثار هارپر طرفدار بسياري دارند زيرا خانواده، شخصيت‌ها و روابط ميان آن‌ها محور اصلي داستان‌هاي او هستند و همين سبب مي‌شود داستان‌هاي او، چيزي بيش از حل معماي صرف باشند. مرد گمشده اثر جين هارپر شايد يکي از تأثيرگذارترين آثار هيجاني، جنايي باشد که تابحال خوانده‌ايد؛ چراکه حتي اگر بتوانيد پايان داستان را حدس بزنيد حس نمي‌کنيد که سرتان کلاه رفته است.

دوري از کليشه‌ها

نکته‌ي تحسين‌برانگيز ديگر درباره‌ي اين اثر آن است که نويسنده داستاني جنايي را بي‌آنکه شخصيت اول آن کارآگاه باشد، چه خوب مديريت کرده است. بسياري از نويسندگان ژانر جنايي با خود کلنجار مي‌روند تا داستان خود را قانع‌کننده جلوه دهند و راهي جز پناه بردن به کليشه‌ها نمي‌يابند؛ جين هارپر اما براي خلق داستان شاهکارش نيازي ندارد تا کلاه شرلوک به سر نيتن کند و ذره‌بين به دستش دهد. پرده‌برداري نيتن از راز مرگ برادرش بسيار طبيعي‌تر و قانع‌کننده‌تر از آن است.

برشي از کتاب

شب‌ هنگام که آسمان حتي وسيع‌تر به نظر مي‌رسيد، مي‌توانست خيال کند که زمان ميليون‌ها سال به عقب بازگشته و او در حاشيه ي دريا قدم مي‌زند. ميليون‌ها سال پيش و ميليون‌ها رويداد طبيعي که بايد يکي پس از ديگري رخ مي‌دادند تا سرزميني را که حالا پيش‌روي اوست شکل دهند. جايي که در آن رودها بي‌آنکه باران ببارد جاري‌اند و مايل‌ها آن طرف‌تر، صدف جانوران در نبود آب فسيل شده اند، و مرداني که اتوموبيل‌شان را رها کردند خود را در چند قدمي مرگ يافتند.

اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد…

گمان مي‌کنم جين هارپر نويسنده‌ي مورد علاقه خيلي‌ها باشد. رمان مرد گمشده کتابي يک‌جلدي است که مانند رمان‌هاي پيشين جين هارپر، خشکسالي و نيروي طبيعت، نويسنده از محيط نهايت استفاده را برده تا عنصر هيجان را در داستانش پرنگ و پررنگ‌تر کند. اگر علاقه‌مند به داستان‌هاي مهيج هستيد مي‌توانيد همين حالا رمان مرد گمشده را از وبسايت کتابفروشي کاواک خريداري نماييد.

https://www.cavack.com/Item/37848


برچسب ها: معرفی , کتاب , مرد , گمشده , اثر , جین , هارپر ,
[ بازدید : 80 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

فعاليت در بورس

پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399
9:47
برای تنهاییهام

ورود به بورس به زبان ساده براي همه

بررسي ها نشان ميدهد طي 3 سال گذشته بازار و شاخص بورس تهران، با بازدهي 500 درصدي توانسته است از بازار هاي موازي سبقت گرفته و در صدر جدول بازدهي ها و بالاتر از طلا، دلار، مسکن قرار بگيرد.

در اين مطلب تلاش ميکنيم تا شما را با بازار بورس به زباني ساده آشنا کنيم تا شايد شما هم اگرعلاقه مند باشيد در اين بازار فعاليت و کسب سود کنيد. با ما همراه باشيد.

اکثر افرادي که دنبال فعاليت در بورس هستند افرادي با قدرت ريسک پذيري متوسط به بالا و به دنبال به کار گرفتن سرمايه هاي خود در بازار و کار هستند اما به درستي اطلاع ندارن نقطه شروع سرمايه گذاري در بورس کجاست؟ نحوه دريافت کد بورسي و ثبت نام در بورس به چه شکل است؟ آموزش بورس چگونه است؟ صندوق سرمايه گذاري و تفاوت آن با سبدگرداني چيست؟ و سوالاتي از اين دسته که در اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

ما در مجموع شروع فعاليت در بورس را به افراد زير پيشنهاد ميکنيم:

1) به دنبال پيشرفت و کار کردن با سرمايه خود هستند.

2) افرادي که به دنبال سرمايه گذاري و کسب سود در يه چرخه سازنده هستند.

3) افرادي که قدرت ريسک پذيري متوسط و رو به بالا دارند.

و به اين افراد پيشنهاد ميکنيم در بورس سرمايه گذاري نکنند:


1) افرادي که انگيزه کافي براي معامله کردن ندارند.

2) افرادي که نميتوانند بيشتر از روزي 2 ساعت براي معاملات خود در بورس زمان بگذارند.

3) افرادي که قدرت ريسک پذيري ندارند و به قرار دادن پول هايشان در بانک و سود کم آن راضيند.

اگر جزو دسته اول هستيد و تمايل به سرمايه گذري در بورس داريد فرآيند ورود به بازار بورس در دو گام خلاصه ميشود:


1) ثبت نام اينترنتي کدبورسي در کارگزاري هاي بورس ايران : کد بورسي

2) آموزش معامله در بورس و يادگيري روش هاي معاملاتي

حال به توضيح اين سه گام ميپردازيم:


دريافت کد بورسي

ثبت نام شما در بورس بعد از ارائه مدارک شناسايي شما و ثبت نام اينترنتي (در حدود 5 دقيقه) و بعد از آن احراز هويت شما در دفاتر شعب کارگزاري هاي بورس ايران (مثل آگاه، مفيد و ...) و يا در شعب دفاتر پيشخوان دولت انجام خواهد ميشود که آدرس اين دفاتر در پايان ثبت نام اينترنتي (آنلاين) براي شما ارسال ميشود.

بعد از احراز هويت نام کاربري و رمز عبور سامانه معاملاتي آنلاين براي شما پيامک ميشود و شما از اين لحظه ميتوانيد فعاليت خود را در بورس شروع کنيد.



آشنايي با بازار بورس:

به طور خلاصه در بازار بورس اوراق بهادار همانند هر بازار ديگري يک سمت خريدار وجود دارد و سمت ديگر فروشنده (عرضه و تقاضا). اما چيزي که شما خريد و فروش ميکنيد به صورت فيزيکي و قابل لمس نيست و به بيان ديگر شما سهام شرکت ها و کارخانه جات را خريد و فروش ميکنيد.

شما در واقع سهام شرکتي يا کارخانه اي را خريداري ميکنيد که در حال توليد يا فروش محصولي و يا خدمتي است (مثلاً شرکت ايران خودرو، انواع ماشين هاي سواري و قطعات آن ها را توليد و به فروش ميرساند). حال شما با خريدن سهام شرکت ايران خودرو، در سودي که اين شرکت از فروش محصولات خود کسب ميکند، شريک خواهيد بود.

به اين نکته نيز بايد توجه داشت که شما به طور مستقيم نميتوانيد سهام شرکت ها را از خود شرکت ها خريداري کنيد و طبق قانون بايد اين کار را از طريق شرکت هاي کارگزاري داراي مجوز سازمان بورس وزارت اقتصاد انجام دهيد. کافي است مقداري جست و جو کنيد تا بهترين کارگزاري را براي انجام معاملات خود انتخاب کنيد.

توجه کنيد کسب سود در بازار بورس از دو طريق امکان پذير است:

  1. سود حاصل از نوسان قيمتي سهم (عنوان مثال سهمي را 200 تومان خريداري ميکنيد و هفته بعد 220 تومان آن را ميفروشيد و 10 درصد در عمل سود کرده ايد)
  2. سود حاصل از هر سهم در مجمع (عملاً در سودي که شرکت در طول يک سال ساخته است شما نيز شريک هستيد. که اين سود به حساب بانکي شما واريز خواهد شد)

انواع روش هاي سرمايه گذاري در بورس

روش هاي سرمايه گذاري در بورس به دو شکل مستقيم (دريافت کد بورسي) و غير مستقيم (خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري) است.

روش مستقيم براي افرادي پيشنهاد ميشود که زمان کافي براي انجام معاملات توسط خودشان را دارند. اين افراد با دريافت کد بورسي به عنوان اولين قدم براي خريد سهام و پس از کسب اطلاعات و دانش کافي ميتوانند به صورت آنلاين اقدام به خريد و فروش سهام نمايند.

اما روش غير مستقيم به افرادي پيشنهاد ميشود که زمان لازم براي انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمايل دارند در صندوق ها سرمايه گذاري کنند و در عمل معاملات خود را به شرکت هاي کارگزاري و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

اين افراد همچنين ميتوانند از خدمات مديريت سرمايه يا سبدگرداني که توسط کارگزاري هاي داراي مجوز از سازمان بورس انجام ميشود اقدام به سرمايه گذاري در بورس نمايند.

هر دو روش قانوني و تحت نظارت سازمان بورس بوده وپس از احراز هويت افراد سرمايه گذار انجام خواهد شد.

آموزش بورس

براي موفقيت در بازار بورس همانند هر کسب و کار ديگري بايد دانش و تجربه کافي را داشته باشيد. براي يادگيري بورس لازم است تا در روزهاي اول مطالعات زيادي در اين زمينه داشته باشيد. پيشنهاد ميکنيم کتاب آموزش بورس در 20 دقيقه را بخوانيد.

در کنار آموزش بورس بايد از اخبار صنايع مختلف مطلع باشيد. همچنين اطلاعيه هاي شرکت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالي با خبر باشيد و آنها را دنبال و تحليل کنيد.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحليل بنيادي سهم (آمار ميزان فروش، صورت هاي مالي و...) به همراه تحليل تکنيکال نمودار و روند قيمتي سهام هر شرکت در کنار هم به شما اين پيام را ميدهد که سهام اين شرکت ارزنده است يا خير؟ کدام سهام را بخريد و کدام سهام را بفروشيد؟

مفاهيمي که بايد در بورس با آنها آشنا باشيد:

بازار: هنگامي که شرايطي برقرار شود که بين فروشنده وخريدار رابطه برقرار شود ومعامله اي انجام گيرد، بازار تشکيل شده است.

بورس: نهاد سازمان يافته اي است، که رکن اساسي در بازار محسوب ميشود.

بورس کالا يا کاموديتي: دراين بورس تعداد زيادي از فروشندگان کالاهاي خود را عرضه مي کنند که پس از کارشناسي وقيمتگذاري توسط کارشناسان، به خريداران ارائه ميشوند. کالاهاي پتروشيمي، کشاورزي، فلزات و … در رينگ هاي معاملاتي مربوط به خودشان در بورس کالا معامله ميشوند. در بورس کالا اصولا مواد خام و مواد اوليه مورد معامله قرار ميگيرد، مثلا بورس نفت، بورس گندم.

بورس ارز: خريد و فروش پولهاي خارجي در اين نوع بورس صورت مي گيرد، البته در ايران اين نوع بورس فعال نيست ولي سالهاست که صحبت از فعال شدن اين بازار در آينده اي نزديک انجام ميشود.

بورس اوراق بهادار: در ايران به بازار خريد و فروش اوراق بهادار که به طور رسمي و دائمي در محلي ثابت تشکيل مي شود، بورس اوراق بهادار گفته مي شود؛ و دارائي هايي مانند سهام اوراق مشارکت مورد معامله قرار مي گيرد.

کارگزاران: اين نهاد در حقيقت واسط بين خريداران و فروشندگان به داد و ستد مي پردازد و در مقابل اين کار درصدي از ارزش ناخالص معامله را به عنوان کارمزد کارگزاري دريافت مي کند.

سايت کدال: سامانه ي جامع اطلاع رساني ناشران اوراق بهادار است که درنظارت سازمان بورس واوراق بهاداراست واين سايت براي حمايت از سرمايه گذاران وبا هدف ساماندهي تشکيل شده است.

مشاوران سرمايه گذاري: نهادهايي هستند که به اشخاص يا نهادهاي ديگر، در زمينه ي ارزشگذاري اوراق بهادار، مشاوره مي دهند.

تحليل تکنيکال چيست و چه کاربردي دارد؟

در تمامي بازارهاي بورس، فارکس و … به تحليل کردن نمودار سهام، ارز، کالا يا … و تحليل روندهاي قيمتي بر اساس چارت و نمودار آن ها، تحليل تکنيکال گفته ميشود. با بررسي تاريخچه و نمودار قيمتي ميتوانيد الگوهاي ثابتي در صعود يا نزول قيمت هاي هر چيزي پيدا کنيد و علم تکنيکال به بررسي دقيق اين الگو ها و روند ها ميپردازد.

اما بعد از يادگيري مفاهيم اوليه تکنيکال بايد به دنبال مفاهيم پيشرفته تکنيکال برويد. مفاهيمي مانند استفاده از از الگوهاي RSI، ايچيموکو، ميانگين متحرک، MACD، واگرايي ها و … که به شما در سيگنال هاي خريد و فروش سهام کمک خيلي زيادي ميکنند.

تحليل بنيادي چيست و چه کاربردي دارد؟

  • گردآوري داده هاي مربوط به بنيادهاي اقتصادي و عوامل موثر بر چشم انداز صنعت و شرکت
  • بررسي و تفسير اطلاعات و آگاهي هاي موجود
  • طراحي الگو قيمتي سهم
  • تعيين روابط بين متغير هاي الگو
  • تعيين اهميت متغير هاي الگو
  • تعيين ارزش آينده سهم
  • مقايسه ارزش ذاتي با قيمت جاري

که درباره هر شرکت و سهم آن ميتوانيد از طريق تحليل بنيادي پيش بيني کنيد که يک سهم ارزنده هست يا خير؟

سامانه کدال چيست و چه کاربرد هايي براي ما خواهد داشت؟

کدال سامانه اي است که در آن شرکت ها، گزارشات و اطلاعيه هاي خود را منتشر ميکنند. اين اطلاعيه ها و گزارشات به صورت دوره اي در سايت کدال قرار ميگيرد و براي تحليل گران بازار بورس يک مرجع رسمي و تاييد شده است.

فرآيند يادگيري بورس چگونه است و چقدر زمان احتياج دارد؟

آموزش بورس نقش مهمي در موفقيت شما در بورس دارد. پيشنهاد ميکنيم با مطالبي که در وب به صورت رايگان وجود دارد شروع کنيد و در ادامه ميتوانيد در دوره هاي پيشرفته تر بورسي شرکت کنيد. شما بعد از 1 الي 3 ماه (با توجه به زماني که روزانه صرف آموزش بورس کرده ايد)، بايد مفاهيم و کليات را فرا بگيريد و توانايي معامله کردن خواهيد داشت.

مزاياي سرمايه گذاري در بورس:

1- براي سرمايه گذاري در بورس نياز به سرمايه ي زيادي نيست (حداقل خريد سهام در سيستمهاي معاملات آنلاين 102 هزارتومان است)

2- سرمايه ي شما به راحتي قابل نقد شدن است (به آساني مي توانيد سهام خود را بفروشيد و کارگزار 2 روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب شما واريز مي کند)

3- فرق نمي کند کجاي دنيا باشيد فقط کافيست با يک کامپيوتر و يا موبايل به اينترنت وصل شويد و معاملاتتان را از طريق پلتفرمهاي متنوع انجام دهيد.

4- اگر سهام درستي را انتخاب کرده باشيد مي تواند براي شما منابع مالي خوبي را ايجاد کند و سود خوبي کنيد.


حداقل سن براي دريافت کدبورسي و کد آنلاين بورسي چقدر است؟

براي دريافت کد بورسي محدوديت سني وجود ندارد. و هر فردي که شناسنامه دارد ميتواند کد بورسي دريافت کند. اما اگر بخواهيد به صورت آنلاين معامله کنيد (کد بورسي آنلاين داشته باشيد) بايد حداقل 18 ساله باشيد.


براي ورود به بورس نياز به مدرک هست؟

خير در حال حاضر براي ثبت نام در بورس نيازي به مدرکي نداريد.

کدام سهام بورس خوب است؟

در بورس سهام خوب و بد نداريم. (ممکن است شرکت خوب و بد داشته باشيم) اما مهم اين است در قيمت هاي مناسب خريداري کنيد و در مواقع رشد، با رعايت حد ضرر و حد سود معاملات خود را ببنديد.

راز موفقيت و سود در بورس چيست؟

راز موفقيت در بورس دانش و آگاهي شما، داشتن استراتژي معاملاتي مناسب، داشتن زمان بندي مناسب براي خريد و فروش سهام، انتخاب سهام مناسب با توجه به ريسک پذيري شما و در نهايت اخبار، اطلاعات و تحليل هاي شماست که نتيجه اش پيش بيني شما از قيمت سهام خواهد بود و منجر به موفقيت و يا عدم موفيت شما در اين بازار ميشود.

سود بورس به چه ميزان است؟

سود در بورس ثابت نيست! ممکن است روزي 10 درصد سود يا ضرر کنيد ولي ميتوانيد به طور ماهيانه سود خود را محاسبه کنيد. به طور ميانگين بايد دو برابر بانک سود کنيد تا ارزش انرژي و زماني که گذاشته ايد را داشته باشد!

سجام چيست و چه کاربردي دارد؟

سجام در حقيقت مرجع اصلي داده ها و محل ذخيره کردن اطلاعات سرمايه گذاران بازار بورس است، در اين سايت، اطلاعاتي مانند آدرس محل سکونت، شماره حساب، و شباي بانکي ثبت مي شود و در صورت هر نوع تغيير بايد ويرايش شود.
کلمه ي سجام مخفف سامانه ي جامع ثبت اطلاعات مشتريان است و بر طبق مصوبه ي اعلام شده از سوي سازمان بورس اوراق بهادار، تمام سرمايه گذاران (افرادي که پيش از شهريور 97 کد بورسي دريافت کرده اند) بايستي به اين سامانه، مراجعه و تمامي اطلاعات خواسته شده را تکميل نمايد ولي افرادي که تازه وارد بورس مي شوند و درخواست کد بورسي و کد معاملاتي دارند، بايد در اين سامانه نيز ثبت نام کنند (يعني دو مرحله را يکجا انجام مي دهند)
در تازه ترين دستورالعمل از تمامي سرمايه گذاران قديمي بازار خواسته شده به ثبت اطلاعات در اين سامانه اقدام کنند و اگر در زمان معين شده اينکار را انجام ندهند، کد معاملاتي آنها بسته مي شود و ديگر اجازه ي انجام معاملات به آنها داده نمي شود. (البته ماه ها از اين مصوبه گذشته اما هنوز معاملات بسته نشده اند)

صندوق سرمايه گذاري مشترک چيست و چگونه ميتوان در آن سرمايه گذاري کرد؟

يکي از مهم ترين سازوکارهاي سرمايه گذاري در بازارهاي مالي، صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک هستند.
اين صندوقها شرايط سرمايه گذاري در بازار مالي را براي افراد تازه وارد وغيرحرفه اي، راحت ومساعدتر مي کنند وتنوع اين صندوقها متناسب با انتظارات و خواسته هاي سرمايه گذاران متفاوت است.
صندوقهاي سرمايه گذاري مزاياي فراواني را هم براي سرمايه گذار وهم براي بازار سرمايه فراهم مي آورد؛ زيرا از يک طرف راهکارهاي مناسب براي رشد کمي وکيفي وتشويق سرمايه گذاري غير مستقيم براي افرادغيرحرفه اي را فراهم مي آورند واين امکان و شرايط را پديد مي آورند که از طريق تشکيل سبد متنوعي از دارايي هاي مختلف، که هر يک داراي ويژگي خاص خود هستند، ريسک سرمايه گذاران را کاهش دهد.

اين صندوق ها براي افرادي که تمايل به سرمايه گذاري در بورس دارند اما زمان و دانش کافي براي اين کار را ندارند پيشنهاد ميکنيم.

سرمايه گذاري امن در طلا و سکه در بازار بورس

در ابتداي توضيحات بايد اين طور بيان داشت که در واقع صندوق طلا صندوقي محسوب مي شود که دارايي هاي گرد آوري شده از سرمايه گذاران را تحت عنوان گواهي سپرده طلا و … سرمايه گذاري کرده و در نوع خود داراي ريسک بسيار کم تري نسبت به سکه طلا خواهد بود و از طرف ديگر با مبلغ حداقل 100 هزار تومان مي توانيد نسبت به خريد اقدام نماييد. سوالات زير از جمله مواردي است که قصد داريم در ادامه اين مقاله به توضيح آن ها بپردازيم. پس همراه با ما باشيد.

آيا تا به امروز با خود پنداشته ايد که به منظور خريد و فروش سکه شايد احتياجي به رفتن به صرافي ها نداشته باشيد و قادر باشيد به سادگي در بورس سکه خريد و فروش نماييد؟
آيا تا به امروز مطلع بوديد که صندوق طلا در بورس مورد معمله قرار خواهد گرفت، که با خريد آن مي توانيد ضمن پوشش ريسک در جهت خريد سکه، از نوسانات بازار هم استفاده نماييد؟
آيا تا به حال به اين موضوع فکر کرده ايد که در صورت خريدن دارايي هاي مثل سکه، مشکلات مربوط به نگهداري آن مثل سرقت و مفقود شدن و موارد ديگر وجود دارد؟

به صورت سنتي سرمايه گذاران و يا حتي عوام بازار اين عادت را در خود دارند که در زمان رشد قيمت سکه به صرافي ها رفته و سکه فيزيکي خود را خريد کنند تا در آينده و با توجه به افزايش قيمت سکه آن را به فروش برسانند و کسب سود کنند، ولي در حال حاضر در بازار سرمايه ايران اين امکان فراهم آمده است تا سرمايه گذار فقط با دريافت کد بورسي به وسيله بازار سرمايه، سکه و يا مشتقات آن را خريداري نمايد.

عرضه اوليه سهام در بورس چيست؟

عرضه اوليه سهام در بازار بورس هميشه يکي از مواردي بوده که براي سرمايه گذاران تازه وارد جذابيت داشته است. به زبان ساده عرضه اوليه يعني انتشار اوراق بهادار شرکتي که در بورس به تازگي پذيرش شده است. عرضه اوليه سهام شرکت ها در بورس به اين دليل که در بيشتر مواقع براي سرمايه گذاران سود آور بوده، هميشه طرفداران خاص خودش را دارد.

براي خريد عرضه اوليه نيز بايد ابتدا کد بورسي دريافت کنيد.

جمع بندي و توصيه هاي مهم بورسي


در آخر اين که اگر تصميم داريد در بورس موفق باشيد و کسب سود کنيد حتماً آموزش ببينيد، در دوره هاي آموزشي شرکت کنيد و سعي کنيد با ايجاد ارتباطات مناسب و دنبال کردن اخبار شرکت ها سود بيشتري در اين بازار کسب کنيد.

از مشاوره گرفتن از افراد غير متخصص و غير قابل اعتماد خودداري کنيد و با تکيه بر دانش و اطلاعات خود شروع به معامله در بازار بورس کنيد. و حتماً از شرکت هاي داراي مجوز مشاوره سرمايه گذاري براي خريد و فروش ها مشورت بگيريد (تا زماني که خودتان تحليل گر بشويد)

هميشه به ياد داشته باشيد که بازار بورس بازاري سود ده براي افراد صبور و بازاري زيان ده براي افراد عجول و هيجاني است.


برچسب ها: فعالیت , در , بورس , ,
[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

آيا حفاظ شاخ گوزني براي حفاظت از ساختمان مناسب است؟

جمعه 22 فروردين 1399
11:58
برای تنهاییهام

همه ما به حفاظت از حريم شخصي، و امنيت محيطي که در آن هستيم بسيار اهميت مي دهيم. امروزه مدل هاي متنوعي از محصولات امنيتي مانند: سيستم دزدگير، درب ضد سرقت در بازار وجود دارد. يکي از اين محصولات امنيتي بسيار پرطرفدار در بازار حفاظ شاخ گوزني استبر روي ديوار نصب مي شود.
حفاظ شاخ گوزني از جمله مصالح و موارد مورد استفاده در آپارتمان ها، ويلا ها، باغ ها و... مي باشد. اين حفاظ به دليل شباهتش به شاخ گوزن به اين نام ناميده شده است. حفاظ شاخ گوزني از جمله زيباترين طرح هاي نرده اي است،
که علاوه بر اينکه نفوذ آن به داخل محيط خانه بسيار کم است، باعث زيباتر نشان دادن نماي بيرون خانه و فضاي شهري مي شود. جنس اين حفاظ ها از يک نوع فلز بسيار مقاوم است، اين حصارها از ميل گردهايي نوک تيز تشکيل شده است، که هر کدام به يک سمت مي باشد، و از ورود افراد و حيوانات جلوگيري مي کند.



انتخاب رنگ حفاظ ها

طراحان و معماران براي اينکه شکل بناي خانه شبيه زندان ها نشود، با طراحي حفاظ رو ديواري، به اشکال مختلف توانسته اند سازه هاي مقاوم و مستحکمي را طراحي کنند. حفاظ شاخ گوزني با رنگ هاي متفاوت و طرح هاي گوناگون و همچنين با ضخامت هاي مختلف توليد و عرضه مي شود.
نرده هاي حفاظ شاخ گوزني قابليت رنگ آميزي را دارند،
اين رنگ ها که توسط رنگ هاي کوره اي زده مي شوند، به گونه اي است که در مقابل تابش نور آفتاب ثابت است و دچار تغيير رنگ نمي شود. رنگ آميزي اين حفاظ ها متناسب با سليقه مشتري است، و معمولا به اينگونه است که، رنگ حفاظ شاخ گوزني انتخابي با رنگ ديوارهاي ساختمان بايد تناسب داشته باشد، امروزه در بازارها بيشتر رنگ هاي سفيد، مشکي و قهوه اي و مسي موجود است.

ويژگي حفاظ شاخ گوزني

حفاظ شاخ گوزني که به عنوان يک سپر محافظتي براي مکان مورد نظر شما عمل مي کند، داراي ماندگاري بالايي است و اجرا و نصب، آسان و سريعي دارد و همچنين بعد از نصب نياز به مراقبت چنداني ندارد، که اين ها از ويژگي هاي مهم اين نوع حفاظ ها است.
حفاظ شاخ گوزني بسته به نياز مشتري در ابعاد و ارتفاع مختلف طراحي مي شود، به همين دليل قيمت آن متغير است. در هنگام تهيه اين حفاظ ها بايد به تراکم شان هم توجه کرد، زيرا تجربه نشان داده است که، هر چه تراکم حفاظ ها بيشتر باشد،
در نتيجه، کار با کيفيت تر و زيباتري داريم. نوع ديگر اين حفاظ ها حفاظ ليليوم ناميده مي شود، که برخي از مشتريان به دليل شباهت آن به گل ليليوم و ظاهر زيبا، اين حفاظ را سفارش مي دهند.



آيا حفاظ شاخ گوزني براي حفاظت از ساختمان مناسب است؟

حفاظ شاخ گوزني يکي از انواع حفاظ ساختماني است که سالهاست براي محافظت از ساختمان ها مورد استفاده قرار مي گيرد.
به طور کلي حفاظ يکي از قديمي ترين ابزاري هايي است که براي محافظت از ساختمان ها به کار مي رود. فرقي نمي کند که قصد محافظت و امن کردن يک خانه ويلاي يا آپارتمان را داشته باشيد يا اينکه بخواهيد از يک ساختمان تجاري يا محل کار خود محافظت کنيد. در هر حال حفاظ ها يکي از موثرترين ابزار ها براي اين کار هستند.

مدل هاي مختلفي از اين ابزار در بازار وجود دارد و حفاظ شاخ گوزني تنها يکي از انواع مختلف آنهاست. هر کدام از آنها مزاياي و معايب مربوط به خود را دارند. شما با توجه به موقعيتي که مي خواهيد در آن از حفاظ استفاده کنيد و ميزان اهميتي که کارايي آن براي شما دارد، بايد يکي از مدل هايي که در ادامه به شما معرفي مي کنيم را انتخاب کنيد.
حفاظ شاخ گوزني، نيزار، بوته اي، سر نيزه اي و حفاظ ليليوم از پر استفاده ترين مدل هاي اين محصول هستند که در ساختمان هاي بسياري مورد استفاده قرار مي گيرند.
مدل هاي شاخ گوزني سر نيزه اي، نيزار و بوته اي از لحاظ حفظ امنيت تقريبا در يک لول قرار دارند و مي توانند براي حفاظت از ساختمان شما بسيار کارا باشند. اما در مورد مدل حفاظ ليليوم اوضاع متفاوت است و ميزان محافظتي که اعمال مي کند بيشتر از ساير مدل ها است.

بررسي حفاظ شاخ گوزني
از آنجايي که اين مدل بسيار به شاخ هاي گوزن شباهت دارند نام حفاظ شاخ گوزني را روي آن گذاشته اند معمولا براي ساخت اين مدل از ميله گرد ضخيم شماره 10 استفاده مي کنند.
تراکم ميله ها نبايد خيلي کم و در عين حال نبايد خيلي زياد باشد. بعضي از افراد گمان مي کنند که با افزايش تعداد شاخ ها يا همان ميله ها مي توانند بهتر جلوي ورود سارقين را بگيرند. اين در حالي است که افزايش بيش از حد مجاز تراکم حفاظ شاخ گوزني باعث مي شود که سارق فضاي مناسب براي قرار دادن پوتين خود را پيدا و به سادگي وارد حريم شخصي شما شود.
قيمت اين مدل نيز تا حد زيادي به تراکم ميله ها، رنگ و متريال به کار رفته در ساخت آن بستگي دارد.
همانطور که اشاره شد امنيتي که اين مدل تامين مي کند در حد متوسط است و تقريبا با مدل هاي نيزار، بوته اي و سر نيزه اي برابري مي کند.

جهت مشاوره و خريد: 09194915895


[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

سايت فروشگاه پروژه به عنوان اولين سايت فروش فايل هاي الکترونيکي

يکشنبه 3 فروردين 1399
15:33
برای تنهاییهام

از علم خود کسب درآمد کنيد

احتمالا شما هم در کامپيوترتان يک سري فايل هاي ارزشمند مثل کتاب الکترونيکي، جزوات درسي، تحقيقات دانشگاهي، نمونه سوال، قالب سايت، ويدئو و حتي موسيقي هاي خاص و … داشته باشيد که براي خيلي ها جذاب يا مورد نياز باشد. يا به طور مثال پروژه درسي که در دانشگاه شديدا به آنها نياز داشتيد و آن را توليد کرديد الان براي شما بلااستفاده شده ولي ممکن است براي هزاران دانشجويي که هم اکنون ترم اول هستند مورد نياز باشد و براحتي حاضر باشند براي تهيه آن به شما پول بپردازند.

روش هاي فروش

سايت فروشگاه پروژه به عنوان اولين سايت فروش فايل هاي الکترونيکي داراي مجوز نماد اعتماد الکترونيکي و نماد ساماندهي رسانه هاي ديجيتال (لوگوي طلايي) با هدف کمک به ارتقا سطح علمي کشور و همچنين ايجاد محلي براي کسب درآمد براي محققين و پژوهشگران کشور راه اندازي شده است

بدين صورت که دانشجويان و يا پژوهشگران مي توانند با عضويت در سايت نتايج تجربيات ، تحقيقات و پژوهشهاي خود را در اختيار ديگران قرار دهند و همچنين ديگر دانشجويان و علاقمندان مي توانند با پرداخت هزينه از تجربه اي عزيزان استفاده نمايند.

در اين سايت هيچگونه پروژه اي براساس تعريف مشتري انجام نمي پذيرد و تمام پروژه ها، کتاب ها، ترجمه ها و ديگر مطالب آموزشي پروژه هايي هستند که از قبل انجام گرفته اند و در اختيار عموم با قيمتي ثابت قرار گرفته اند.

از تمام عزيزان دعوت مي شود در صورتي که پروژه و يا مطلب آموزشي دارند که مي دانند براي ديگران ممکن است مفيد باشند با عضويت در سايت آن را در اختيار ديگران قرار دهند.

فايلهاي قابل فروش:

1-کتابهاي الکترونيک

2-انواع نمونه سوال

3-انواع نرم افزار موبايل و کامپيوتر

4-قالب و ماژول

5-اسکريپت

6-فايل و کتابهاي صوتي

7-پروژه هاي آماده

8-طرح هاي لايه باز فوتوشاپ

9-جزوات درسي

و . . .

بازاريابي براي فروش

در صورتي که شما هيچ فايلي براي فروش نداريد پيشنهاد مي شود در سامانه بازاريابي فروش ثبت نام و نسبت به ايجاد کد بازاريابي فروش اقدام نماييد تا بتوانيد با استفاده از سيستم همکاري در فروش، از طريق فروش فايل هاي ديگر کاربران کسب درآمد نماييد. همچنين در صورتي که داراي کانال تلگرامي ، صفحه اينستاگرام ، وبلاگ و يا وبسايتي هستيد مي توانيد از طريق قرار دادن کدهاي بازاريابي خود، بدون هيچگونه سرمايه گذاري، به درآمد بالايي برسيد. حداقل مبلغ پورسانت براي فايل هاي موجود در سيستم پنج درصد ميباشد.

http://enproject.ir


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس چیست؟

شنبه 2 فروردين 1399
17:40
برای تنهاییهام

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس چیست؟

  • درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس چیست؟

    آیا تاکنون عبارت “نرخ پرش” را شنیده اید؟ این اصطلاح برای افرادی که در زمینه سئو سایت فعالیت دارند مفهومی کاملاً آشنا است، اما به نظر شما اهمیت آن در چیست و اصلاً چرا باید آن را به عنوان فاکتوری مهم در بهینه سازی سایت مد نظر قرار داد؟

    نرخ پرش (Bounce Rate) معیاری برای اندازه گیری درصد افرادی است که وارد سایت می شوند بدون اینکه در صفحه مورد نظر کار خاصی انجام دهند. برای مثال آنها بر روی یک آیتم، لینک “بیشتر بخوانید” و یا هر لینک داخلی دیگر در صفحه کلیک نمی کنند و این بدان معناست که سرور گوگل آنالیتیکس از طرف بازدیدکننده هیچ واکنشی دریافت نمی کند. هنگامی که کاربر نتواند هیچ تعاملی با صفحه فرود برقرار نماید مسلماً آن را ترک کرده و بازدید خود را تنها با یک صفحه خاتمه می دهد. شما می توانید از نرخ پرش به عنوان معیاری که کیفیت سایت و یا کیفیت مخاطب را نشان می دهد استفاده کنید. منظور از کیفیت مخاطب این است که آیا مخاطب با اهداف سایت شما همسو است یا خیر!

    چگونه گوگل آنالیتیکس نرخ پرش را اندازه گیری می کند؟

    بر اساس گفته گوگل، بانس ریت به شیوه زیر محاسبه می شود:

    “نرخ پرش به بازدیدهای تک صفحه ای گفته می شود که بر تمام بازدیدها یا درصدی از آن ها که کاربر تنها وارد یک صفحه شده و صرفاً یک درخواست مجزا به سرور آنالیتیکس می فرستد، تقسیم می گردد. “

    به عبارت دیگر، بانس ریت بازدیدهایی که کاربر در آن ها تنها یک صفحه را باز کرده جمع می بندد و تعداد آن ها را به کل بازدیدها تقسیم می کند. بالا بودن نرخ پرش سه چیز را نشان می دهد:

    • کیفیت صفحه پایین است و در آن چیزی برای دعوت کاربر به برقراری تعامل وجود ندارد.
    • هدف مخاطب با هدف صفحه شما یکی نیست، به همین دلیل نمی تواند با آن صفحه تعامل برقرار کند.
    • بازدیدکنندگان اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را پیدا کرده اند.

    رابطه نرخ پرش با سئو

    مباحث بسیاری در مورد اینکه Bounce Rate یکی از فاکتورهای رتبه بندی در سئو و افزایش رتبه گوگل است مطرح می شود اما به سختی می توان تصور کرد که گوگل داده های گوگل آنالیتیکس را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرد زیرا اگر گوگل آنالیتیکس به خوبی عمل نکند، داده ها معتبر نخواهند بود. علاوه بر آن، شما به راحتی می توانید نرخ پرش را دستکاری کنید.

    خوشبختانه، برخی از گوگلرها نیز با این نظر موافق هستند که گوگل از داده های گوگل آنالیتیکس در الگوریتم جستجوی خود استفاده نمی کند. اما شما باید مطمئن شوید هنگامی که افراد از طریق یک موتور جستجو وارد سایت می شوند، دیگر به لیست نتایج جستجو باز نمی گردند زیرا این نوع پرش احتمالاً یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته خواهد شد. این پرش ممکن است به روشی متفاوت از نرخ پرشی که در گوگل آنالیتیکس مشاهده می کنیم اندازه گیری شود.

    از نقطه نظر سئو، شما باید هر آنچه که مربوط به سایت است را بهینه سازی کنید. بنابراین، نگاه دقیق به بانس ریت به شما کمک می کند، وبسایت خود را بهینه سازی کنید که این امر همان سئو را در بر می گیرد.

    نرخ پرش یا Bounce Rate در گوگل آنالیتیکس چیست؟

    بانس ریت چگونه تفسیر می شود؟

    بالا بودن نرخ پرش و اینکه آیا این خوب است یا بد به هدف صفحه مورد نظر بستگی دارد. اگر هدف صفحه آگاهی دادن و انتشار خبر است، نرخ بالای پرش در هر ثانیه بد به نظر نمی رسد. البته واضح است که شما دوست دارید افراد مقالات بیشتری در سایتتان بخوانند، در خبرنامه سایت عضو شوند و … اما هنگامی که آن ها تنها یک صفحه را باز می کنند، یک پست می خوانند یا یک آدرس پیدا می کنند، کاملاً طبیعی است که بعد از خواندن صفحه، آن را ببندند. در این حالت، هیچ واکنش یا پیغامی به سرور گوگل آنالیتیکس ارسال نمی شود، در نتیجه یک پرش اتفاق افتاده است.

    اگر مدیر وبلاگ هستید، هوشمندانه ترین کاری که می توانید انجام دهید ایجاد بخشی است که تنها “بازدیدکنندگان جدید” را در برگیرد. اگر Bounce Rate در بین بازدیدکندگان جدید بالا باشد، در مورد اینکه چگونه می توان تعامل آن ها با سایت را بهبود بخشید فکر کنید زیرا هدف شما برقراری تعامل بین بازدیدکنندگان جدید و سایت است.

    اگر هدف صفحه ایجاد تعامل با سایت باشد، در این حالت بالا بودن بانس ریت اصلاً خوب نیست. فرض کنید صفحه ای دارید که تنها هدف آن عضویت بازدیدکنندگان جدید در خبرنامه است. اگر این صفحه نرخ پرش بالایی داشته باشد، شما باید آن را بهینه سازی کنید. برای مثال با افزودن یک فراخوان یا یک گزینه نظیر “در خبرنامه ما عضو شوید” می توانید نرخ پرش را کاهش دهید. اما دلایل دیگری نیز برای بالا بودن نرخ پرش در صفحه اشتراک خبرنامه وجود دارد. در صورتی که بازدیدکنندگان را با وعده های دروغین فریب داده باشید، از اینکه کاربران نتوانند با صفحه شما تعامل برقرار کنند تعجب نکنید. مسلماً آن ها هنگامی که وارد صفحه اشتراک شده اند، چیز دیگری انتظار داشته اند. از طرفی اگر از همان ابتدا در مورد اینکه بازدیدکنندگان از صفحه اشتراک چه چیزی انتظار دارند شفاف سازی کنید، Bounce Rate پایین نکات بسیاری در مورد کیفیت بازدیدکنندگان به شما نشان خواهد داد، برای مثال شما متوجه می شوید آن ها برای به اشتراک درآمدن در خبرنامه ترغیب شده اند.

    نرخ پرش و تبدیل

    اگر از نقطه نظر تبدیل به نرخ پرش نگاه کنید، این فاکتور را می توانید به عنوان معیاری برای سنجش موفقیت در نظر بگیرید. برای مثال، فرض کنید طراحی صفحه خود را به امید اینکه بهتر خواهد شد تغییر داده اید، سپس تمام حواس خود را بر روی بانس ریت متمرکز کنید. اگر نرخ پرش افزایش پیدا کرد مطمئن باشید، تغییر در طراحی یک تغییر نادرست بوده و نرخ تبدیل پایین می باشد.

    شما باید نرخ پرش صفحات عمومی سایت را نیز بررسی کنید. کدام صفحات نرخ پرش بالا و کدام یک نرخ پرش پایین دارند؟ تمام آن ها را با هم مقایسه کنید و از صفحاتی که نرخ پرش آن ها پایین است یاد بگیرید.

    یکی دیگر از دیدگاه هایی که در مورد نرخ پرش می توان عنوان کرد، توجه به آن از نقطه نظر منابع ترافیک است. کدام منابع ترافیک به نرخ پرش بالا یا پایین منجر می شوند؟ برای مثال، خبرنامه یا یک سایت مرجع که ترافیک بالا ارسال می کند؟ آیا متوجه می شوید چه چیزی منجر به این Bounce Rate شده است؟ و اگر یک کمپین گوگل ادوردز راه انداخته اید، آیا باید به نرخ پرش این منبع ترافیک چشم بدوزید؟

    مشتریان بسیاری وجود دارند که بانس ریت سایت آن ها به طور غیر طبیعی پایین است. در این مورد، تمام زنگ خطرها باید خاموش شوند، به خصوص اگر انتظار افزایش نرخ پرش را نداشته اید زیرا احتمالاً این بدین معناست که گوگل آنالیتیکس به درستی عمل نکرده است. عوامل بسیاری بربانس ریت تاثیرگذار هستند زیرا آن ها یک واکنش به سرور گوگل آنالیتیکس می فرستند و این سرور آن را اشتباهاً به عنوان تعامل شناسایی می کند. معمولاً یک نرخ پرش پایین و غیرطبیعی به واسطه عملی که سرور گوگل آنالیتیکس را برانگیخته می کند ایجاد می شود. در مورد پاپ آپ ها، نمایش خودکار ویدئوها و یا رویدادی که بعد از یک ثانیه آن را اجرا کرده اید فکر کنید. البته اگر رویدادی رخ داده که پیمایشگر، صفحه را دنبال می کند، در این حالت پایین بودن نرخ پرش بسیار خوب است. این نشان می دهد که مردم صفحه را به سمت پایین پیمایش می کنند و محتوا را تا آخر می خوانند.

    چگونه می توان بانس ریت را کاهش داد؟

    تنها راه کاهش نرخ پرش، ایجاد تعامل با صفحه سایت است. به طور کلی نرخ پرش را می توان از دو دیدگاه ترافیک و صفحه بررسی کرد. اگر منابع مشخص ترافیک، نرخ پرش بالایی داشته باشند، شما باید به انتظارات بازدیدکنندگانی که از آن منابع به سایت شما می آیند توجه کنید. فرض کنید در سایتی دیگر تبلیغات راه اندازی کرده اید و افراد بسیاری از طریق پرش تبلیغات وارد سایت شما شده اند اما شما انتظارات آن ها را برآورده نکرده و به نیازهای آن ها پاسخ نداده اید. پس تبلیغات را بازبینی کنید و ببینید آیا با صفحه ای که نمایش می دهید همخوانی دارند یا خیر؟ اگر ندارد، مطمئن شوید که صفحه دنباله رو تبلیغات است یا برعکس!

    اگر صفحه سایت پاسخگوی نیازها و انتظارات بازدیدکنندگان است اما هنوز Bounce Rate بالایی دارد، شما تنها باید صفحه را بررسی کنید. کاربرد صفحه چیست؟ آیا در بالای صفحه فراخوان وجود دارد؟ آیا در آن صفحه لینک های داخلی که به صفحات یا پست های مرتبط ارجاع داده می شوند وجود دارد؟ آیا منویی که بتوان به راحتی از آن استفاده کرد در اختیار دارید؟ آیا صفحه مورد نظر افراد را برای بازدیدهای بعدی به سایت دعوت می کند؟ این ها تمام مواردی هستند که هنگام بهبنه سازی صفحه خود به آن ها نیاز دارید.

    Bounce Rate مناسب

    با توجه به ماهیت سایت و همچنین حوزه فعالیت آن می توان، میانگینی برای سنجش بالا و پایین بودن این عدد مشخص نمود که در تضویر زیر برای حوزه های مختلف توسط کارشناسان اندازه گیری و مطرح شده است.

    نرخ پرش یا Bounce Rate در گوگل آنالیتیکس چیست؟

    نرخ خروج چیست؟

    اصولاً نرخ پرش با نرخ خروج اشتباه گرفته می شود. از نظر ادبی، نرخ خروج به درصد بازدیدهای صفحه که آخرین بازدید بوده اند اشاره دارد. در واقع نرخ خروج، تصمیم گیری کاربر برای خاتمه بازدید از صفحه وبسایت را در بر می گیرد. صفحه پشتیبانی گوگل مثال هایی واضح از نرخ خروج و نرخ پرش ارائه می دهد که تفاوت بین این دو به خوبی آشکار است. به مثال های زیر دقت کنید:

    Monday: Page B > Page A > Page C > Exit
    Tuesday: Page B > Exit
    Wednesday: Page A > Page C > Page B > Exit
    Thursday: Page C > Exit
    Friday: Page B > Page C > Page A > Exit

    محاسبه درصد بانس ریت و نرخ خروج به شرح زیر می باشد:

    نرخ خروج

    صفحه A: سی و سه درصد (3 بازدید و 1 خروج )

    صفحه B: پنجاه درصد ( 4 بازدید و 2 خروج )

    صفحه C: پنجاه درصد ( 4 بازدید و 2 خروج )

    نرخ پرش

    صفحه A: صفر درصد (یک بازدید از صفحه A شروع شد اما یک بازدید مجزا نبود، در نتیجه نرخ پرش ندارد)

    صفحه B: سی و سه درصد (نرخ پرش از نرخ خروج کمتر است زیرا 3 بازدید با صفحه B شروع شد اما یک بازدید به پرش منجر گردید)

    صفحه C: صد درصد (یک بازدید با صفحه C شروع و به پرش منجر شد)

    خلاصه

    نرخ پرش معیاری است که شما می توانید برای آنالیز تلاش های بازاریابی خود از آن بهره ببرید. شما می توانید از آن استفاده کنید تا ببینید آیا صفحه شما پاسخگوی نیاز بازدیدگنندگان است یا خیر. همانطور که مشاهده نمودید، پرش بازدیدکنندگان از سایت لزوماً قبل از اینکه آن ها سایت را ترک کنند اتفاق نمی افتد. با این حال، شما از آن ها می خواهید که با سایت شما تعامل برقرار کنند. از این رو می توان از نرخ پرش برای فهمیدن اینکه کدام صفحه نیازمند توجه بیشتر است استفاده کرد. برآورده نمودن انتظارات بازدیدکنندگان و تعامل برانگیزتر کردن صفحات، همه به ایجاد یک وبسایت عالی کمک خواهند کرد و همه ما میدانیم که یک سایت جذاب، رتبه بهتری به خود اختصاص خواهد داد.

    منبع : سو سایت

براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير کليک کنيد

درBounee Rate نرخ پرش در گوگل آناليتيکس چيست؟


[ بازدید : 81 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به برای تنهاییهام است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]